• Polish
  • English
  • German formal - Sie
  • Français
  • Magyar
  • Türkçe
  • Russian
  • Hrvatski
  • Spanish  - Espańol Formal Neutro Usted
  • Italian
  • Rumunia
  • Japanese
  • Czech
  • Lithuanian
  • Finnish
  • Arabic
  • Hebrew
  • Slovak
  • Bulgarian
  • Macedonian
  • Nederlands
  • Latvian
  • Danish
  • Maltese
  • Catalan
  • Ukrainian
  • Chinese
  • Swedish
  • Colombia
  • Österreich
  • Mexihco
  • USA
  • Australia
  • Indie
  • Bosna i Hercegovina
  • Luxemburg
Catherine Dagois, Edgar TeufelCatherine DagoisW Operze Bastille, w ramach słynnego Festival d'Automne, Catherine Dagois kreowała specjalnie dla niej napisaną solową partię na kontralt dramatyczny w "M" Brice Pauset'a, wystawionym z udziałem zespołu Recherche z Freiburga.

Wiosną 2001 roku śpiewaczka uczestniczyła w IRCAM Centre Pompidou w Paryżu w prawykonaniu kolejnego dzieła tego kompozytora Perspectivae Syntagma. Chociaż tessytura czyni z niej cenioną solistkę w dziełach postromantycznych, jak Requiem Verdiego czy Kindertotenlieder Mahlera, to również w utworze współczesnym jej wspaniały głos wzbudził pełne uznanie krytyki.

Opera Eugeniusza Knapika Silent Screams, Difficult Dreams, w której Catherine Dagois grała pierwszoplanową rolę, wystawiana była w Operze Flandryjskiej podczas wydarzenia "Antwerpia kulturalną Stolicą Europy" (maj 1993), jak również na scenach Rouen i Kassel (Documenta).

Duża część jej pracy artystycznej poświęcona jest koncertom i recitalom, w których towarzyszy jej mąż, pianista i organista Edgar Teufel.

Zaangażowani przez Alliance Française w Paryżu na prestiżowe tournée azjatyckie (maj/czerwiec 1998), wystąpili na scenie Opery w Szanghaju (transmisja w telewizji chińskiej), na Kongresie Chińsko-Francuskim w Kantonie (koncert rejestrowany przez TV5), w Tajpej i Kuala Lumpur ...

W kwietniu 2001 roku artyści odbyli kolejne tournée po krajach Azji (Chiny, Singapur i Japonia). Ich ostatnie tournées: Hiszpania (Sewilla, Grenada, Malaga ...), Rumunia (Filharmonia w Bukareszcie, rejestracja telewizyjna), Polska (Warszawska Opera Kameralna: Cykl "Francuskie Głosy", Międzynarodowy Festiwal Wieniawskiego w Szczawnie-Zdroju ...), Madagaskar (na zaproszenie Alliance Française i Goethe Institut).

Artyści nagrali dla Radia Niemieckiego SWR2 dwa cykle pieśni do tekstów japońskich haiku napisane specjalnie dla nich przez Jean-Claude Wolffa i Karla Michaela Kommę, a ostatnio cykl pieśni Ireny Wieniawskiej do słów Verlaine'a. Catherine Dagois występowała jako solistka na wielu znanych festiwalach, jak Warszawska Jesień (z Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia), czy Documenta w Kassel, pod dyrekcją tak renomowanych dyrygentów, jak Elgar Howarth, Frédéric Chaslin, Kwamé Ryan ... Erda, Ulryka, Dalila, Carmen to jej ulubione role z repertuaru lirycznego. Zdobywczyni złotego medalu "Konkursu Muzycznego Francji" i finalistka "Konkursu Złotych Głosów" w wieku 21 lat, Catherine Dagois posiada dyplom z muzykologii, jak również państwowy dyplom profesora śpiewu i solisty koncertowego Wyższego Konserwatorium w Stuttgarcie. Swe umiejętności w repertuarze operowym doskonaliła u Evy Randovej.

Prowadzi kursy mistrzowskie z repertuaru francuskiego i niemieckiego (m.in. Ostrava, Bukareszt, Cartagena, Wrocław, Tananarive ... ).

Artyści szczególnym sentymentem darzą Gdańsk i Lublin i salę Trybunału Koronnego, gdzie występowali kilkakrotnie w programie pieśniarskim. Tu również powstała płyta Voyage aux sources (Podróż do źródeł). Pieśni i arie wykonywali także w Pałacu Małachowskich w Nałęczowie. W repertuarze muzyki sakralnej zaprezentowali się w kościele farnym w Kazimierzu Dolnym.